Thursday, June 4, 2009

Tragedi atau Tergedi



Hari ini aku bersiap-siap untuk pergi bercuti bersama-sama anak lelaki ku yang selama ini sudah agak lama terperap di rumah dengan rutin harian yang tiada kesudahannya. Sebelum meneruskan perjalanan aku singgah sebentar di kedai runcit berhampiran kediaman ku untuk membeli sedikit bekalan (jimat masa dan kos makan dalam kereta). Sedang aku membayar di kaunter aku terdengar perbualan beberapa pemuda yang bercerita tentang stadium baru di Kuala Terengganu runtuh pagi tadi.. Terkejut jugak aku.. stadium Sultan Mizan runtuh ??? Stadium yang tak sampai setahun dibina dan menjadi kemegahan rakyat Terengganu runtuh..
Dalam perjalanan aku melencung sekejap ke kompleks sukan Terengganu untuk melihat sendiri apa yang terjadi. Terkejut aku dibuatnya.. nyata betul dari jauh kelihatan bumbung stadium itu roboh..


Bagaimana ianya boleh terjadi. Di manakah silapanya....
Memang ianya sudah suratan takdir tetapi kejadian yang berlaku ini adalah untuk iktibar semua pihak terutama kepada mereka yang terlibat secara langsung dan bertanggung jawab terhadapnya...
Pikir-pikirlah atau ... lu pikirlah sendiri...

No comments:

Post a Comment